iklan nuffnang

Tuesday, April 5, 2011

Derma Darah

Tadi kawan bagitau, gambar saya ada terselit dalam blog mak engku nie.. Bila tengok, ye la.. bila masa pulak saya bergambar sesama gan mak engku nie ye?! anywei, time ni memang saya ada niat nak menderma darah, tapi disebabkan berat badan tidak mencapai piawaian 45kg & tekanan darah rendah maka berkubur la hasrat hati. (cuba korang teka berat badan saya berapa?!).

Petugas A : berat badan cik tak cukup nak derma darah ni. (Tengok penimbang, tak sampai 45kg)

Saya : eh, tadi pagi sebelum datang kerja saya dah timbang kat rumah.. 45kg encik!

Petugas A : urm... betul?!

Saya : betul encik!

Petugas A: Okey, isi borang kemudian buat pemeriksaan tekanan darah

Dalam hati suka keriangan 1st nak menderma, sebelum nie pun tak dapat nak menderma sebab kes berat badan juga :D

Petugas B : Tekanan darah awak rendah, awak sarapan tak pagi tadi?!

Saya : Dah, saya sarapan nasi lemak!

Petugas B : Maaf yer, cik tak boleh menderma..nanti takut terjejas kesihatan cik.

Saya : Urm... baik lah terima kasih.

Huhuhuh, hampa nya.. Nekad selepas ni nak makan banyak-banyak bagi capai berat badan ideal 48kg.. mampu ker?! Sudahnya tengok jelah ragam orang derma darah...terhasil lah gambar ni, bersebelahan mak engku :D



1 comment:

CikSweety85 said...

Bila hati tengah berani semua nak mencuba..nak merasa sekali seumur hidup :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

L.O.V.E

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

 Baby Birthday Ticker Ticker