iklan nuffnang

Wednesday, November 12, 2014

SURIRUMAH SEPENUH MASA

Sebelum back to work become superMOM

Working at home and office 

Rutin harian surirumah saya?

Kadang orang azan subuh dah bangun, tapi checkup sofia okey ke tak.. So far after 12am dia dah tidur sampai ke pukul 10am kalau tak dikejutkan.. Tapi still jaga-jaga kalau dia buat gerakan nak susu.. Saya susukan secara baring je, so far takdela sampai lemas dia nak bernafas.. Memang dah praktik dari syaza lagi..

Pastu alarm bunyi pukul 6.15am barula saya bangun solat subuh then kejut hubby untuk pergi kerja sekali " ni nanti dah masuk kerja agak2 kul berapa bangun?"

Siap2kan beg syaza, bonus kat sini saya tak sediakan breakfast pon.. So pas hantar hubby depan pintu sambung tidur balik.. Bangun dalam pukul 9am sementara nak bangunkan sofia apa lagi panjang langkah buat apa yang patut, kemas ke, menyapu ke, basuh n sidai kain ke.. Sebab kalau cik mek molek ni dah bangun kena melayan dia jela..

Kul10am camtu, bangunkan bagi mandi.. Kadang tu dia tidur balik kadang tak.. Kalau nak tidur kalau tak kena gaya ha boleh nangis ibu dibuatnya.. Mengamuk sebelum tidur, taknak susu nak berdodoi je.. Lenguh kalau dia nak bertembeng kat bahu je..

Kalau dah tidur saya pun tidur sekali kadang tak tidur buat ape yang patut lagi..

Saya tidurkan meniarap tidur lama sikit tapi masih dalam pantauan..

Time saya taip ni sofia tengah nyenyak tidur

Takda apela sangat kalau nak buat semua kerja tak termampula, kena ada rehat juga sebab kalau sikecik bangun tiada rehat untukmu sudah, nak nak kalau mengamuk dan merajuk taknak menyusu.. 

Tunggu lah sampai jam 12am in sya ALLAH  tidurlah dia.. 

Harap bakal pengasuh dapat bersabar melayan karenah sikecik comel saya ni..

Yang saya dapat detect kalau taknak layan dia duduk sebelah pun dah cukup kalau takda mulala menangis2 tanpa hentian rehat lama kot nak pujuk..

Lepas mandi kalau dah mula menangis pun sama.. Kenala tenangkan dulu kadang dia nak tidur balik 

Asal cakap kat korang dia tengah tidur lena dan dan bangun 

K bai!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

L.O.V.E

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

 Baby Birthday Ticker Ticker