iklan nuffnang

Monday, October 1, 2012

Cerita Tak Berapa Kelakar Tapi Kelakar Untuk Mentua Saya

Tok.... Tok... Tok.. Dengar pintu rumah diketuk seseorang..

Salam diberi..

"Lina yer?" Tanya budak itu.

Dengan terpinga-pinga saya menjawab "Ye saya" - dalam hati (siapa nie,macamana tau nama kita)
"Melly, kenal tak?"

"Tak" jawab saya.

"Ala yang duduk dekat depan rumah nie dulu" beritahu dia sungguh-sungguh.

Saya pandang muka suami, dia buat isyarat TAK MAU... TAK MAU (for sure dia ingat orang datang menjual)

Saya tanya budak tu semula

"Nak cari Haslina yer, saya Fazlina"

Kebingungan dah budak tu, kebetulan bapak mentua saya keluar.
(dalam hati mungkin ingat keluarga mentua dah pindah, dia datang nak bagi kad jemputan kahwin)

Kesimpulan cerita : Nama saya, adik ipar & biras lebih kurang sama jer bunyi dia.

Betullah dah cari lina, I'm Lina to...

Suami dah cakap-cakap 

"kenapa tak beritahu, saya ni isterinya Sulfi"

Macamana nak cakap saya jadi kelu bila tengok gelagat suami yang buat isyarat  TAK MAU... TAK MAU (boleh bayangkan :P)

Dah jadi bahan ketawa kami sekeluarga, sebab Nama jer.


Adik Ipar panggilan Lina, Biras : Nana, Mak Mentua Masna...

Trio Na..na..na

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

L.O.V.E

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

 Baby Birthday Ticker Ticker