iklan nuffnang

Wednesday, June 15, 2011

3 Months 1 day remind!

Dup dap dup... Debar jantung, risau dan gelabah.. Waktu dah semakin hampir, yup 3 bulan bukan 1 jangka masa yang panjang.. Pejam Celik, pejam Celik, saya bakal jadi raja sehari pada bulan 9 nie.  Persiapan?

Kad Kahwin (SIAP, tapi sedih sikit sebab Abang buat sendiri-sendiri jer tak berbincang pun.. Tup..Tup, kad dah siap. So tak leh nak komen lebih-lebih)

Baju sanding dan bertandang Tempah ( SIAP)

Hantaran untuk pihak perempuan (Complete)

Hantaran untuk pihak lelaki ( 2 - 3 barang nak kena cari dan beli)

Gubahan hantaran ( Not ready yet, sebab tunggu Mak sedara datang KL decorate kan.. - Hiasan pun tak beli lagi - Anyway dah tau camana nak gubah .. Simple but Nice)

Beg (isian) untuk TETAMU ( masih belum cukup sepenuhnya - masih berfikir)

Katering + Pakej Pelamin ( Settel, semalam dah bincang dan confirm   - cuma sedikit sedih, saya dan pasangan kena sedia sendiri dari hujung rambut hingga hujung kaki, pakej cuma tambah make up jer.. Sebab?! Pakej tu, saya dah tolak kat Abang saya.) Twin Wedding Lor! (bukan adek beradek kembar, Ok!)

Caterer ajak saya pergi testing food kat satu Majlis Perkahwinan yang dia handle pada 9 Julai. So boleh tengok dia deco camana pelamin, make up dan cara layanan tetamu. Dari situ kita boleh watch & learn. Kalau ade yang kurang dari pandangan mata, nanti boleh bincang.

Ops, tang nie yang rasa cuak sangat! Dokumen masih tak ready ape lagi. Tunggu pihak lelaki selesaikan tugasan, minta surat kebenaran nikah luar kawasan. En Tunang pun belum buat test HIV. Busy memanjang. Pasal hal saya booking HIV test hari tu, rasanya tak dapat nak pergi.. kena buat janji temu lain lah nampaknya.


Pesanan ringkas saya, sila buat checklist dan survey. Rajin bertanya. Sekarang kenduri kawen harga mencanak-canak naik, so prepare dari segi kewangan sama. Kalau dulu kita kaki shopping, kena kurangkan. Kena lebih menjaga DIRI. Perbincangan antara pasangan dan keluarga penting untuk melancarkan segala persiapan. 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

L.O.V.E

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

 Baby Birthday Ticker Ticker