iklan nuffnang

Monday, May 16, 2011

Separuh Hari di?

Klinik Kesihatan Putrajaya... 

Book untuk HIV Test  (perkahwinan)... Boleh jer nak booking secara talian telefon.. tapi macam rasa tak best plak, karang tak pasal-pasal kena datang juga BOOK, baik pergi je.. Kebetulan hari ni ramai cuti, so MAYBE tak ramai orang hari ni ke klinik.. Klinik petang buka area jam 2.00pm.. saya pulak tersampai awal.. around 1.45pm.. tunggu dalam 15 minit... Daftar, amik no giliran.. Sampai no NAIK, saya pun terkedek-kedek pergi ke kaunter..
"saya nak buat temujanji untuk HIV Test " beritahuku pada petugas kaunter. 
"Owh, kalau nak buat temujanji...awak cuma perlu pergi ke kaunter pertanyaan buat booking di sana.." beritahu dia pula..
"kena amik no ke?!" soal ku lagi.. 
"eh tak perlu..." beritahu dia kepada ku.. 
"kalau macamtu, saya nak buat pemeriksaan kesihatan je lah.." beritahuku pula. 
Alang-alang, buat dua perkara dalam 1 hari.. BOOKing tu sekejap jer, mujur tak ramai orang.. Cuma tang nak menunggu tuk pemeriksaan kesihatan, ambil masa 2 jam... Letih bangat! Dah la 1st pergi ke klinik putrajaya, mula tu rasa BONGOK sangat.. Amik No, register... pergi ke kaunter lain... Dapatkan no BILIK.. scan.. TUNGGU almost 2 hours, dapat MASUK bilik.. keluar TUNGGU untuk amik ubat plak.. yup berbaloi 1/2 day saya... kenapa rasa bongok sebab saya mungkin tak dipanggil kalau TAK SCAN no saya.. Mana lah cek nak tau, nasiblah petugas tu tegur.. Tempat Scan tu pulak, alahai... tak berapa nak agak kat tempatnya...  Tekad dalam hati "nak kumpul duit bebanyak, mana tau kalau sakit duit tu nak pakai tuk buat rawatan kat HOSPITAL/KLINIK swasta.. tak sanggup nak tunggu lama" - dari sakit sikit bertambah sakit... Prefer kalau demam/selsema/batuk yang rasa RINGAN better pergi klinik SWASTA.. Walaupun kerja GOMEN, ada kemudahan..tak salah rasanya memilih kan? Apapun saya letih menunggu tadi. Oleh itu nasihat terbaik saya "jagalah kesihatan anda mulai sekarang!" 

1 comment:

CikSweety85 said...
This comment has been removed by the author.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

L.O.V.E

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

 Baby Birthday Ticker Ticker