iklan nuffnang

Saturday, August 8, 2009

Tuhan menguji ku

Apalah nasib aku, balik dari kerja hari tu, aku rasa tak sedap badan.. Jadi aku pun lelapkan lah mata sekejap.. Bangun je dari tidur, badan aku rasa panas & lemah...Aku cuba gagahkan badan.. Dengan kudrat yang ada aku drive g klinik.. Risau gak aku, kuku jari jemari aku dah kebiru -biruan.. Ah, jangan lah aku di syaki..... Sampai masa aku pun berjumpa doktor suhu badan aku masa tu 37.6 c. Dia kata aku cuba demam biasa.. Esoknya aku tak larat nak ke tempat kerja, jadi aku sent mesej kat team aku. Memang giler tak larat betul, satu hari terbaring kat katil. Kalu bangun pun sekejap. Memang seksa betul, macam nak suruh cabut je nyawa. Dengan demam, batuk..Aku tak de selera nak makan, yang cuma aku larat nak makan 3 biji kurma je itu pun sebab nak makan ubat pas tu. Esok nya masih sama, aku cuti lagi. Mak aku pun cuti gak nak jaga aku, sebab aku merepek tak tentu hala pagi tu sambil menangis2. Kaki aku plak rasa urat tegang ( entah susah nak explain ). Mak aku dok sapu air asam jawa bagi kurang kan demam. Masalahnya kadang- kadang ok, pastu bum tido je atas katil. Nasib aku gagahkan juga makan bubur yang mak aku buat kalu ikukan takde selera mana pun. Sampai hari ketiga still sama, lemah lagi badan aku walaupun aku cuba fight. Akhirnya g klinik utk kali kedua. Wah, kena ambik darah. Doktor tu kata kalu takut tak payah tengok. Aku peduli ape aku tengok gak, banyak dia ambik darah aku.. Pas aku lepaskan gengaman tangan, kepala aku berpinar2 pitam. Doktor tanya ada makan tak, aku jawab dalam lemah tak makan pape lagi. Dengan terhuyung hayang aku pun baring kat sofa klinik tu. Tengah tunggu keputusan.....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

L.O.V.E

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

 Baby Birthday Ticker Ticker